o-BROWN-EGGS-VS-WHITE-EGGS-facebook

Wystrzegasz się jajek, bo zwiększają poziom cholesterolu? Błąd, wiele z naszych obaw wiąże się z nieaktualnymi badaniami.

1. Całe jajka

Kiedyś oskarżane za powód podwyższonego cholesterolu właśnie zaliczają swój wielki powrót. Najnowsze badania wskazują na fakt, że wcale nie zwiększają w mocny sposób cholesterolu i nie powodują problemów z sercem. A co najciekawsze są w grupie najlepszych dań, które możemy jeść aby pozbyć się nadmiaru kilogramów. Są pełne dobrej jakości protein, zdrowych tłuszczy i spowodują uczucie sytości pomimo niewielkiej ilości kalorii. Studium przeprowadzone na 30 kobietach z nadwagą wykazało, że zjedzenie jajka zamiast bułeczki powoduje zwiększenie uczucia sytości na następne 36 (!) godzin.

2. Liściaste, zielone warzywa

Kapusta włoska, szpinak, sałata i wiele innych. Jedzenie zielonych warzyw to fantastyczny sposób na zwiększanie objętości posiłów, bez zwiększania ilości kalorii. Liściaste warzywa są również bardzo pożywne i pełne rozmaitych witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Obejmuje również wapń, który w niektórych badaniach jest wskazywany jako jedna z przyczyn utraty tłuszczu.

3. Łosoś

Łosoś obfituje w niezwykle zdrowe tłuszcze, ale niezwykle satysfakcjonujący jest również fakt, że przez wiele godzin czujesz się syty pomimo zjedzenia relatywnie małej ilości kalorii. Łosoś ma wiele wysokiej jakości białka i wielu innych składników odżywczych. Ryby i owoce morza dostarczają dużej ilości jodu. Ten składnik jest niezbędny do prawidłowego dziłania tarczycy, a to jest bardzo ważne dla optymalnego działania metabolizmu.

4. Warzywa kapustne

Warzywa kapustne to np. brokuły, kalafior czy brukselki. Podobnie jak inne warzywa są bardzo bogate w błonnik i dają uczucie niezbędnej sytości. Ponadto ten rodzaj warzyw uznaje się jako bardzo dobre źródło białka. Kombinacja białka, błonnika i świetnej jakości węglowodanów to idealne pożywienie dla utraty wagi.

5. Chude mięso wołowe i pierś z kurczaka.

Mięso bywa demonizowane, ale nie ma obowiązku bycia wegetarianinem. W ostatnim czasie badania wskazują, że czerwone mięso nie musi być podstawową przyczyną chorób serca, także ich wpływ na rozwój chorób nowotworowych zaczyna być podważany. Prawdą jest natomiast, że mięso wspiera odchudzanie ze względu na bardzo dużą ilość białka. Dzięki wysoko białkowej diecie możesz spalić od 80 do 100 kalorii dziennie. Podniesienie ilości protein o 25% do 30% może zredukować chęc podjadania w nocy o połowę.

Napisz komentarz